Blåbär

Jag äter i princip alltid blåbär i min frukostyoughurt. Svenska kravmärkta från frysdisken. Vissa somrar lyckas jag plocka ihop lite och lägga in i frysen som räcker ngn månad eller två. Igår var blåbären slut i vår närmsta mataffär. Idag kollade jag i en annan butik men där var de också var slut,  alla hallon också, som annars brukar fungera bra som substitut... Vet inte om folk nyligen fått bärhysteri eller om det är slut hos leverantören?? Katastrof!! :)

Tyvärr har vi inga blåbärsris precis vid torpet, men en bit bort finns det men i somras fanns det i princip inga blåbär där, vet inte om ngn annan hunnit före eller om det var en dålig säsong. Här kommer en bild ivf. Får njuta av den tills de kommer in i butiken igen


image199
Foto från: www.bioresurs.uu

Kommentarer
Postat av: Laura from north

Testa och sätt Amerikanska blåbär, är en bärbuske och det blir massor av blåbär.kolla bara efter buskar som passar i din växtzon...

2008-02-13 @ 12:47:31
Postat av: Abdulronja

Very nice and well designed web site. Great content and a fascinating read, keep up the good work and looking forward to more in the future.

2009-05-08 @ 11:52:34
URL: http://abdulronja.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0