Thekoppar

Jag har inte hunnit fota det porslin vi kommer att ha till en början nere på torpet. Det är ett Gustavsbergsporslin som verkar vara i någon mindre utgåva, för jag kan inte hitta den på deras hemsida. Jag ska ta reda på historien bakom det men det har under en lång period stått ute hos min Mormor. Det porslinet har vi "bara" i tallrikar (tre olika storlekar) och uppläggningsfat. Jag är ju en The-människa så jag måste ha fina "lantliga" koppar att dricka mitt the ur! :)

Såg på Lantliv i stans blogg att man kan beställa dessa söta koppar på Inreda.com. Koppen är från kollektionen Delicious och sälj på Rice. Den hade ett bra  pris (125 kr), till skillnad från den superfina koppen i serien Ostindia som kostar 590 kr styck....

RiceOstindia

Kopp från Delicious, Kopp Ostindia från Rörstrand                      

Kommentarer
Postat av: Anna

Hejhej!

Är det ert torp på bilden? Det är ju heelt underbart! Är det åretrunt-boende eller sommartorp?

2006-06-29 @ 17:01:22
URL: http://lovethecountry.blogspot.com
Postat av: Vintage Wine

Håller med Anna om att torpet ser underbart ut!

Är lite nyfiken på det du skrev om i början, angående besiktining. När jag läste Juridisk introduktionskurs så gjorde jag ett arbete om fastighetsköp med vikt på besikting och säljarens vs. köparens ansvar så jag vill bara höra - hur gjorde ni? Tog ni en besiktningsman? Varför/varför inte?

Hoppas du inte tycker att jag snokar, men jag är väldigt intresserad! (Min familj påstår att de som är intresserade av juridik har intresse för konstiga klausuler och detaljer som ingen annan bryr sig om ;D)

2006-06-29 @ 17:33:25
URL: http://vintagewinedesign.blogspot.com/
Postat av: Sara

Anna: Det är vårat torp på bilden. Det är ett sommartorp. Har varit året runt för länge sedan. Du kan se mer bilder under länkar till höger. "Fler bilder på torpet".

Vintage Wine: Ingen fara. :) Vi hade med en besiktningsklausul, men min sambo jobbar inom fastighetsbranchen så vi besiktigade själva. Eftersom det inte finns några våtutrymmen osv så är det kanske inte samma risk som med ett mer modernt hus.

2006-06-29 @ 20:26:12
URL: http://lilltorpet.blogg.se
Postat av: Vintage Wine

Aha! Skönt att ha en sambo med sådan koll :-)

Ärligt talat så blev jag lite nervös när jag pluggade & läste om allt som kan gå snett för mig som absolut inte skulle veta vad jag skulle kika efter!

Torpet ser verkligen idylliskt ut :-)

2006-06-29 @ 22:43:38
URL: http://vintagewinedesign.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0