Länge sedan

Var ett tag sedan jag skrev.... Åkte på lunginflammation och har inte riktigt kommit igång sedan dess. Men idag så gick jag upp tidigt och sprang före jobbet så nu hoppas jag att jag är fullt återställd. :)

För ett par veckor sedan var vi nere på torpet för första gången sedan nyår. Det var jättehärligt att vara där igen. Vi visste sedan tidigare att vi hade en läcka i taket på ett ställe. Så ett av uppdragen var att försöka hitta läckan. Jag kröp upp på den minimala vinden och krälade bland sågspånen... Mindre kul! Taket såg dock jättefint ut vad jag kunde se ,så läckan måste sitta längre ner på taket. Vi har brutet tak så allt tak är inte uppe på vinden... 

Istället för att renovera gästrummet (där läckan är-eller ivf sipprar ut) så målade vi om stora rummet istället. Både tak och väggar. Det blev bruten vit. Så nu ska jag sy till lite gardiner osv så att det blir lite mer färg i rummet. 

Vi har nu köpt in en riktigt lång stege för att kunna klättra upp utifrån och plocka ner takpannor och se om vi kan hitta exakt var läckan är och se om vi är kapabla till att laga det själv.

Återkommer med lite nya foton snart. Tomatplantorna växer för fullt och vi har köpt hem sättpotatis som vi tänkte sätta i helgen. (potatisen inte tomaterna) Har halvdag på måndag som jag inte tänkte jobba på så det blir 4 dagar nere på Torpet! HÄRLIGT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0